Bild: Fredrik Lundblad

Sensus e-tjänst

Med Sensus e-tjänst kan du hantera dina cirklar och evenemang med enkelhet via dator, mobil eller surfplatta.

Välkommen till informationssidan om Sensus e-tjänst. E-tjänsten är till för dig som är ledare i Sensus.

I den kan du som är cirkelledare skapa och hantera studiecirklar och kulturevenemang. Du kan använda e-tjänsten för att registrera närvaro i studiecirklar och skicka in närvarolistorna när cirkeln är avslutad. Allt för att slippa tidskrävande administration och ge mer tid till verksamhet.

Du har alltid tillgång till Sensus e-tjänst i din dator, mobil eller surfplatta, så länge som du har kontakt med internet.

Logga in

Du som redan har ett konto till Sensus e-tjänst loggar in på adressen etjanst.sensus.se.

Kom igång med e-tjänsten


Beställ inloggningsuppgifter

Du kan antingen höra av dig till ditt närmaste Sensus-kontor och berätta att du vill komma igång med Sensus e-tjänst, eller själv beställa inloggningsuppgifter via detta formulär.

Har du frågor?

Om du har fler frågor kan du kontakta ditt närmaste Sensus-kontor.

Teknisk support

Behöver du hjälp och vill ha teknisk support i e-tjänsten, mejla till e-tjanst@sensus.se eller ring: 010-601 59 70.

Skapa en genväg till e-tjänsten i din mobil

Du kan skapa en genväg till e-tjänsten i din mobil. Genvägen ser ut som en app, men är en enkel genväg.

Här kan du läsa hur du gör

Enklare och smidigare än papper och penna

Med Sensus e-tjänst blir det enklare än någonsin att administrera cirklar och arrangemang för dig som ledare eller kontaktperson hos våra samverksansparter.

Se filmen

Introduktionsfilm

I detta klipp går vi igenom grunderna i Sensus e-tjänst. Vi visar hur du loggar in, registrerar cirklar och kulturprogram, registrerar närvar och slutrapporterar.

Se filmen
Vanliga frågor

FAQ om Sensus e-tjänst

Vad är mitt användarnamn?

Varför kan jag bara närvaroregistrera en sammankomst i taget?

Varför ser jag inte hela listan?

Varför kan jag inte lägga till deltagare på min lista?

Hur lägger jag till deltagare på min cirkel?

Hur tar jag bort sammankomster eller redigerar en sammankomst?

Jag kan inte logga in i e-tjänsten, vad ska jag göra?

Hur fungerar det med vikarie, när jag som huvudledare inte kan närvara?

Hur gör jag för att få en ny lista?

Finns det en app till mobilen för e-tjänsten?

Var kan jag hitta mer information om BankID?

Övriga frågor eller feedback

Relaterat

Relevant för dig som är ledare

Tyvärr, hittar inget som matchar din sökning