Utbildningen Kommunicera på jobbet 2.0 ger dig tillfälle att fylla på med inspiration, kunskap och nya verktyg kring kommunikation på jobbet – för personlig energipåfyllning och professionell utveckling.
Utbildningen vänder sig till dig som i ditt jobb utvecklar, håller ihop, kommunicerar och ger stöd åt andra. Du arbetar kanske som samordnare, chef, kommunikatör eller inom HR.
Oavsett din yrkestitel är kommunikation ett av dina viktigaste arbetsredskap.
Efter utbildningen är du bättre på att
- se kommunikativa utmaningar utifrån och hitta lösningar
- anpassa din kommunikation efter situation och person(-er)
- hantera känsliga frågor på ett tydligt och respektfullt sätt
- möta krävande kommunikationssituationer med bibehållet lugn
Några exempel på områden som utbildningen berör:
- Att samspela och ge feedback som utvecklar både verksamhet och personer
- Att sätta professionella och personliga gränser på jobbet, med tydlighet och värme
- Att stärka kompetens och förmåga hos andra genom ett coachande förhållningssätt
Vi ses digitalt vid tre tillfällen, i en grupp om max åtta personer.
Kursledaren Sara Norrby Wallin varvar utbildningsinslag och handfasta verktyg med övningar och utrymme för reflektion och erfarenhetsutbyte.
Mellan träffarna tar du med dig frågor och uppdrag som du själv har valt, att jobba vidare med i din vardag.
Upplägget ger dig som deltagare möjlighet att
- utvecklas på de områden som är viktigast för dig
- lära utifrån dina egna och andra deltagares exempel och utmaningar
- få ett gott stöd från kursledaren och från övriga deltagare
Som deltagare behöver du:
- vara intresserad av att dela med dig av dina egna erfarenheter och reflektioner, och ta del av andras
- ha möjlighet att mellan träffarna pröva och öva på kursens innehåll i ett professionellt sammanhang
Tid och format
- Tre träffar à 3.5 timmar
- Tisdagar kl. 8.30–12.00
- Datum: 24/5, 31/5, 7/6
- Digital utbildning via Zoom
- Max åtta deltagare