Bild: Diego Monsiváis

MALMÖ

Sensus Crash Course – DIY Marknadsföring med Jonna Eve Eriksson

Vad är bra att tänka på när du vill marknadsföra ditt musikprojekt? Hur hittar du din målgrupp och vilken plattform ska du fokusera på?

Startdatum

4 oktober 2025

Veckodag

Lördag

Tid

Kl 14:00 - 17:00

Omfattning

1 tillfälle, 3 studietimmar

Pris

Kostnadsfritt

Ta del av vårt seminariekoncept Sensus Crash Course där vi träffas och går igenom ett ämne med en kunnig och erfaren ledare

Innehåll och upplägg

Under denna föreläsning tar vi hjälp av Jonna Eve Eriksson som delar med sig av sina erfarenheter kring marknadsföring av band och artister, med fokus på allt från sociala medier till press och annonsering. 

Vi får ta del av tips kring målgrupps-anpassning, hur du kan bygga din profil och koncept samt hur du skapar en trogen fanbase.

Mycket fokus ligger idag på hur artisten kan anpassa sitt material för olika plattformar - och under denna föreläsning diskuterar vi för- och nackdelar med det. 

Crash Coursen med Jonna riktar sig till just artister/band.

Case Studies:

Under workshopen kommer vi även att titta närmre på artister som både gjort spännande saker och haft en lyckad marknadsföring i sociala medier - vad gjorde de som funkade?

Föreläsningen är kostnadsfri men kräver föranmälan. 

Vi bjuder på fika!

Om Sensus Musik

Sensus ett studieförbund som stöttar musik över hela landet genom samarbeten med musikgrupper, studiokollektiv, föreningar och arrangörer. Grupperna kan få stöttning på olika sätt, med allt från replokaler och studios till att erbjuda speltillfällen, vägledning och nätverksskapande insatser. Mer info om musikverksamheten hittar du här.

Arrangemangsid: 1625513

Ledare

Jonna Eriksson

Kontaktperson

Utskriftsmöjligheter