Anette Holm delar med sig av sina erfarenheter som egenutgivare och förlagsdirektör och du får lära dig hur man startar ett förlag och ger ut böcker. När dagen är slut har du en plan för ditt eget förlag och vet hur du ska hantera företaget, tiden, boken, distributionen, marknadsföringen och pengarna. Du får också checklistor för kreativ marknadsföring, storytelling, sociala medier och webb.
Aktiviteten är påbörjad men vi tar emot efteranmälningar.
Kl 12:30 - 17:00
1 tillfälle, 6 studietimmar
På distans
2600 kr
Gott om platser kvar
• Har du skrivit en bok som du gärna vill ge ut?
• Vill du bli egenutgivare eller förlagsdirektör med ansvar och möjligheter?
• Hur blir boken snygg, läsvänlig och klimatsmart?
• Vilket tryckeri ska du välja?
• Hur kommer böckerna till kunderna?
• Är du bra på marknadsföring?
• Vill du tjäna pengar?
”Jag tyckte den var väldigt bra. Det är alltid otroligt värdefullt att få en direkt bild från en person som verkligen gått igenom det hela i verkligheten. Det vill säga, det var inte teoretiskt, det kändes praktiskt.”
"Tack Anette! Alla dina kunskaper, räkneexempel bok, bokstorlek, att starta företag, att det inte var dyrare med print-on-demand, ISBN omvandlare pе nätet, bokinfo var väldigt inspirerande."
”Vi var flera som blev mycket, mycket inspirerade, typ – var det inte svårare – och inte dyrare än så! Då var vi nog flera som inte tänkte ur synvinkeln itterära storverk, utan kanske som någon form av entreprenör. Men man förstår ju att du har arbetat för just dessa kunskaper!”
Välkommen med din anmälan!
Arrangemangsnummer: 320342