Du är här:
Studiecirkel
Musik, världen, livet.
Du kan välja bland många ämnen
men vilket ämne du än väljer ger studiecirkeln dig möjlighet
att lära sig tillsammans med andra.
Studiecirkeln arbetar på ett bra sätt
om du vill lära dig något.
Du bestämmer själv om du ska vara med
i en studiecirkel och ni bestämmer tillsammans
hur ni ska arbeta i studiecirkeln.
Minst tre personer är med i en studiecirkel.
De träffas minst tre gånger i minst nio studietimmar.
En studietimme är 45 minuter.
En del deltagarna kan vara ledare
och ska vara godkänd av Sensus
och fått utbildning av Sensus.
Det viktigaste i studiecirkeln
är vad du har varit med om, vad du är intresserad av
och vad du vill fråga.
Du är med och bestämmer
om vad ni ska lära er.
De andra deltagarna har varit med om annat än
vad du har varit
och det gör studierna intressanta.
Sensus ordnar över 20 tusen studiecirklar varje år
i många olika ämnen.
En del lär sig att sjunga i kör
eller att spela rockmusik.
Andra diskuterar livet och världen.