Närliggande information och relaterade länkar

Du är här:

Så här vill Sensus arbeta

Vi vill ge människor möjlighet
att lära sig mer så att de klarar mer i livet.
Människor ska kunna lära sig om sig själva
och om hur samhället fungerar.
Varje människa ska ha kraft och bestämma över sitt liv.

Vi vill att alla ska få lära sig ordentligt
och vi vill diskutera stora viktiga frågor.
Därför har vi utbildningar om frågor om livet
och om olika slags människor
lika väl som vi har utbildningar till yrken.

Vi tror på att människor kan lära sig av varandra,
av allt de har varit med om och kan berätta om.
Vi lär oss att lyssna på varandra.

Vi tycker att hela människan
och allt människan kan behövs.
Då kan människor ta ansvar för demokrati
och för allt omkring dem.
Vi vill vara med och göra arbetsplatser
och andra platser bra.
Vi vill vara med och göra så att föreningar får starka medlemmar.

Det sätt vi lär ut på
är ett sätt som har funnits i många, många år
och som kommit till genom att vi har givit människor
det de behöver.
Vi har kommit på arbetssätt, idéer och utbildningar
tillsammans med föreningar och företag.
Vi tänker på människors lust att uppleva, lära sig och utvecklas
när vi arbetar.